Kaip dažnai reikia papildyti automobilio oro kondicionierių?
Norint suprasti, kodėl oro kondicionierių reikia reguliariai papildyti, pirmiausia reikėtų apžvelgti, kaip veikia sistema. Automobilio oro kondicionavimo sistema pagrįsta šaldymo dujų cirkuliacija, kurios uždaroje sistemoje pereina įvairius transformacijos etapus. Šios dujos sistemoje cirkuliuoja esant dideliam slėgiui, o jų paskirtis – sugerti šilumą iš automobilio vidaus ir atiduoti ją į išorę, todėl oras atvėsinamas.
Kaip dažnai reikėtų papildyti šaldymo skysčio atsargas?
Rekomenduojama automobilio oro kondicionierių prižiūrėti kas 1-2 metus. Tai standartinis laikotarpis, kuriam praėjus šaldymo skysčio lygis gali sumažėti tiek, kad pajusite aušinimo efektyvumo skirtumą. Tačiau universalaus termino nėra – jis priklauso nuo kelių veiksnių:
Metinė automobilio rida: automobiliams, kuriais važinėjama ilgose kelionėse, dažniau prireikia oro kondicionieriaus priežiūros nei tiems, kuriais daugiausia važinėjama mieste.
Oro kondicionavimo sistemos būklė: senesniuose automobiliuose arba automobiliuose, kuriuose yra nedidelių nesandarumų, šaldymo agentas iš kondicionieriaus išnyksta greičiau nei naujose, gerai užsandarintose sistemose.
Šaldymo skysčio trūkumo simptomai
Prastas oro aušinimas – vienas pirmųjų požymių yra tai, kad oro kondicionierius nesušaldo oro tiek, kiek turėtų. Jei nustačius žemą temperatūrą iš ventiliacijos angų išeinantis oras yra tik šiek tiek vėsus, tai gali reikšti, kad trūksta aušinimo skysčio.
Ilgesnis aušinimo laikas – sistemai reikia daugiau laiko atvėsinti automobilio saloną. Net ir po kelių minučių važiavimo temperatūra automobilio viduje gali išlikti nemaloniai aukšta.
A/C sistemos triukšmas – dėl šaldymo skysčio trūkumo A/C kompresorius gali dirbti didesne apkrova, todėl gali kilti papildomas triukšmas. Būdingas dūzgimas arba stuksenimas gali būti problemų signalas.
Užsikimšę langai – oro kondicionierius ne tik vėsina, bet ir atlieka oro sausinimo funkciją. Jei veikiant oro kondicionieriui pradeda rūkti langai, tai gali reikšti sistemos problemą, įskaitant mažą aušinimo skysčio lygį.
Trumpi kompresoriaus įjungimo ir išjungimo ciklai – kai šaldymo skysčio lygis žemas, oro kondicionieriaus kompresorius gali dažnai įsijungti ir išsijungti trumpais ciklais. Tai signalas, kad sistema negali palaikyti tinkamo slėgio.
Apibendrinant galima teigti, kad norint, jog automobilio oro kondicionavimo sistema veiktų efektyviai, aušinimo skystį reikėtų papildyti kas 1-2 metus. Reguliari techninė priežiūra ne tik pagerins važiavimo komfortą, bet ir prailgins oro kondicionavimo sistemos tarnavimo laiką, o tai gali padėti išvengti brangiai kainuojančio remonto. Tokie simptomai, kaip prastas aušinimas, triukšmas ar rūkstantys langai, gali reikšti, kad reikia atlikti techninę priežiūrą.